Voisi kuvitella, että pelintekijä haluaisi sinun ostavan pelin, ei katsovan jonkun toisen pelaavan sitä läpi YouTubessa. Shinji Mikami, alkuperäisen Resident Evilin ja Resident Evil 4:n ohjaaja, näkee asian toisin: jos pelin striimin katsominen riittää tyydyttämään katsojan, peli itsessään ei ole tarpeeksi hyvä. Näkemys tuli julki japanilaisen koomikon Kanon kautta.
Kano kertoi keskustelustaan Mikamin kanssa TV-haastattelussa 18. kesäkuuta. Hän esiintyi TV Asahin myöhäisillan keskusteluohjelmassa, jossa häntä pyydettiin kertomaan tarinoita ihailemistaan ihmisistä. Asian raportoi Nikkan.
Kano striimaa itse pelejä YouTube-kanavallaan, mutta oli ollut kahden vaiheilla Resident Evilin kaltaisten pelien kohdalla, koska niissä on paljon palapeli- ja tarinaelementtejä. Hän kertoi olleensa huolissaan siitä, että paljastaa katsojille pelien sisällön. Lupa striimaamiseen oli Capcomilta tullut, mutta silti hän pohti todellista tilannetta.
Kano sai tilaisuuden keskustella Mikamin kanssa ja päätti kysyä tämän mielipidettä, valmiina lopettamaan jos Mikami vastustaisi sitä.
Mikami vastasi Kanon mukaan: "Jos katsojat katsovat pelin loppuun asti ja ovat tyytyväisiä pelkästään siihen, niin peli oli vain sen verran hyvä." Hän lisäsi: "Meidän tehtävämme on tehdä pelejä, jotka saavat ihmiset haluamaan läpäistä ne omin käsin, vaikka he olisivat katsoneet jonkun toisen tekevän sen, joten jatka striimaamista."
Kano kertoi puhuneensa samasta aiheesta Dragon Quest -sarjan luojan Yuji Horiin kanssa ja saaneensa täysin saman vastauksen.
Aihe kytkeytyy japanilaisten julkaisijoiden ja kehittäjien osin kielteiseen suhtautumiseen striimausalustoihin. Viime kuussa kehittäjä Mages ilmoitti, ettei se anna lupaa striimata visuaalista romaaniaan Steins;Gate Re:Boot. Vuonna 2023 japanilainen 53-vuotias mies tuomittiin kahden vuoden ehdolliseen vankeuteen ja noin 6 400 dollarin sakkoihin ladattuaan verkkoon kokonaisen läpipeluun edeltäjästä Steins;Gate: My Darling's Embrace.